• Menu

8 – 10 januari Amsterdam – Phnom Penh

Een lange reis was het de laatste dagen. Vrijdag rond 12 uur van huis vertrokken om vervolgens een toch wel emotioneel afscheid te hebben op Schiphol. Het is toch niet niks om Lawrence, familie en vrienden een poos niet te zien. Daarna op weg naar de eerste vlucht richting Doha. Deze 6 uur durende vlucht ging erg snel voorbij en was heel comfortabel, weinig turbulentie, goede stoelen en vooral veel leuke series. De tussenstop op Doha van 2,5 uur ging ook snel voorbij, wat een futuristisch vliegveld, zo gaaf om een keer te zien en heerlijk om even de benen te strekken en rond te wandelen. Hierna door richting Ho Chi Minh City. Weer een 6,5 uur durende vlucht, maar deze was hel. Voor ons gevoel een nachtvlucht, maar minder comfortabele stoelen, was ook zomaar op een andere stoel geboekt, helse turbulentie de hele nacht, dus ook weinig tot niet geslapen. In Ho Chi Minh City kon ik blijven zitten in het vliegtuig en na 1 uur vlogen we door naar Phnom Penh. Eindelijk aangekomen was ik erg moe, maar begon nog een nieuwe trip het hostel vinden! Gelijk bij aankomst wordt je door iedereen aangesproken, maar ik kon redelijk snel een betrouwbaar taxi bedrijf vinden en die bracht me naar m’n hostel, naja…. Naar de juiste buurt… En toen was het zoeken met de taxi chauffeur, echt een schat van een vrouw trouwens! Na 20 minuten rondjes rijden en alle kanten opgestuurd te zijn bedacht ik mij opeens dat ik weken terug een map had gedownload van Phnom Penh vis city maps op mijn iPhone. Dat hielp en binnen 3 minuten waren we op bestemming :)!

Tijd Om het thuis front te informeren en te rusten. Door de heftige vluchten had ik al sinds Doha niet meer gegeten door m’n misselijkheid, maar kreeg ook niets maar binnen. Dus uiteindelijk met een klein koekje op de nacht ingegaan. Wat een drama die jetlag. Lag om 3:30 uur nog wakker. Dus weer een zeer korte nacht gemaakt. Dus vannacht gelijk besloten om door te reizen naar het weeshuis. Dan ben ik eerst op een vaste plek om te acclimatiseren :). De chauffeur geregeld en die haalt me over 1 uurtje op.

Vanmorgen even snel de stad ingelopen naar de centrale markt. Wat gaaf om alle locals te zien. Alle etenswaren op de markt te zien en vooral alle gewoontes. Ze beginnen in de ochtend vroeg al met veel kruiden en noodles…. M’n maag moet nog even wennen aan die geuren zo vroeg…

Ik weet niet wanneer ik een nieuwe blog post, want m’n internet op de volgende bestemming zal waarschijnlijk slecht zijn. Zodra ik internet heb volgt een update, tot snel!