• Menu

Reisdagboek 29/8 – 1/9 Singapore

Op 29 augustus komen we om 10:35 uur aan in Singapore waarna we een toeristenpas kopen voor het openbaar vervoer. Echt ideaal, we kunnen nu onbeperkt reizen met bus, metro etc. We reizen met de MRT (metro) naar het station van Little India waar onze Airbnb zit. Het zit op slechts 5minuten lopen van het station, echt een super locatie! We droppen alle spullen en gaan de stad in gewapend met medicijnen, water en camera! We beginnen onze reis door Little India waar we de 4 uur durende wandeltocht doen volgens het boekje. Wij hebben het in 2 uur gedaan. We zijn via de Little India Arcade langs allerlei winkeltje naar gekleurde olifantjes op het veld aan Hindoo road gelopen. Erg vrolijk! Onderweg nog bij een typisch Indiaas fastfood restaurant heerlijke papadums en naam met sausjes gegeten. Via Mustafa centro (de enige shoppingmall die 24 uur p/d open is) hebben we onze route voortgezet naar de tempel en via het Tekka Centra (marktplaats met allerlei restaurantjes, groente kramen, vlees, vis) terug naar het begin om door te steken naar de Arabische wijk. Deze wijk ligt dichtbij Bugis station. Hier vind je Sultans moskee. Een grote moskee middel in de wijk dat vroeger onderdeel was van een grote compound van de koninklijke familie. Nadien werd het van de sultan familie die erg belangrijk waren in de scheepvaart. In deze wijk zie je veel prachtige gekleurde tapijten, sjaals en heel kleurrijke restaurants. Super om ‘s avonds onder het genot van een hapje en drankje te genieten in Haji Lane met livemuziek. We pakken einde middag de metro van Bugis naar de Promenade en lopenlangs en door de shoppingmalls naar Makansutra Gluttons Bay. Hier vind je een klein foodcourt waar je goedkoop kan eten met prachtige uitzicht. Let wel op dat er voor vegetariërs bijna niks te verkrijgen is. Enigszins bedroefd door het eten vervolgen we onze weg via de bekende Helix brug naar Marina Sands. We lopen door het dure winkelcentrum en door de lobby van het hotel om uiteindelijk bij de Gardens Bay uit te komen. Hier vind je een groot park met de super trees. ‘S avonds wordt om 19:45 en 20:45 een gratis lichtshow gegeven met klassieke muziek. We nestelen ons in het midden en genieten van de show. Aansluitend lopen we naar Marina Bay voor de licht en fonteinshow. Deze is echt veel mooier en indrukwekkender dan die van Kuala Lumpur! Vermoeid komen we om 21:30 uur terug bij onze kamer.

Dag 2 in Singapore: we besluiten vroeg op pad te gaan richting de Gardens of the Bay. We staan bij opening op 9 uur klaar om Cloud forest in te gaan. Het is nog heerlijk rustig en we hebben alle ruimte om foto’s te maken. We maken foto’s van een ander stel waar we uiteindelijk mee aan de praat raken. Ze zijn net gepensioneerd en wonen in Singapore. Ze zijn een dagje uit, iets wat ze nu veel doen. Ze genieten vooral heel erg samen. Heel cloud forest lopen we elkaar meerdere maken tegen het lijf en na afloop vragen ze ons of wij plannen hebben voor de dag en of ze ons wellicht wat van de stad mogen laten zien. Dit slaan we zeker niet af en gaan samen met hun naar de parkeergarage. We krijgen een rondleiding per auto door de stad; krijgen erg veel informatie die we anders nooit zouden krijgen en we worden uiteindelijk meegenomen naar wen Chinees Vegetarisch restaurant iets buiten het centrum waar alleen lokalen komen. We genieten van een heerlijk buffet en vervolgen onze weg samen naar Bedok centrum. Dit is een wijk waar Mui en Chuan, onze nieuwe vrienden ondertussen, wonen. Ze laten ons zien hoe de lokalen wonen, welke verborgen dorpen kan je het wel noemen, buiten het centrum liggen. We genieten van het lokale dessert in een Hawker (lokale foodcourt) en ontdekken de buurt.

Aan het einde van de middag pakken we zelf de bus en metro terug richting het centrum waarbij we een bezoek brengen aan het observatiedek van Marina Sands hotel. We zijn net voor zonsondergang aangekomen op de 57e verdieping waar we genieten van het prachtige uitzicht over Singapore. Je kan uitkijken over zee, de Gardens Bay en het hele centrum. Het is een perfecte plek om de zon onder te zien gaan in het centrum, achter de hoge gebouwen. Uiteindelijk bekijken de gehele zonsondergang en bekijken nog het begin van de lichtshow van de super trees. Aansluitend gaan we eten in de Arabische wijk bij de Mexicaan met livemuziek op de achtergrond. Heerlijke avond om onze laatste volle dag in Singapore af te sluiten.

739dace5-c4c6-4794-b8f9-d201bba46024

De volgende ochtend starten we rustig op, want we hebben een lange dag voor de boeg. Om 23:40 uur vertrekt ons vliegtuig naar Europa! We vertrekken in de ochtend richting Sentosa, een eilandje aan de rand van Singapore waar alle attractieparken en culturele attracties zijn gevestigd. We ontbijten net aan de rand van het eiland bij een lokale foodcourt. Verbazingwekkend om te zien dat echt iedereen continu buiten de deur eet, terwijl dit echt wel 3 tot 8€ per maaltijd kost. Wel heel andere prijzen dan in de restaurants. Wij zijn uiteindelijke enige Europeanen en genieten van ons ontbijtje. Nadien lopen we via de Sentosa brug richting het S.E.A. Aquarium waar we genieten van prachtige vissen, vele haaien, roggen en zeepaardjes. We spenderen hier de rest van onze ochtend en komen net het middaguur buiten waar het keihard regent. Relatief droog komen we aan bij de metro. We besluiten richting het centrum te gaan waar we diverse shoppingmalls bezoeken en vervolgens doorlopen naar de waterkant.

604e1bbf-9ca0-42e6-b2e6-40bbe118f68a

Onze laatste actie in Singapore is het scoren van de laatste souvenirs uit de Arabische wijk en Orchard street. Tot slot hebben we de avond gegeten in Tekka Centrum, een foodcourt in de Indiase wijk. We genieten van een heerlijke Indiase maaltijd. Nadien gaan we terug naar het hotel voor een verfrissende douche, we pakken onze bagage en gaan met de MRT naar het vliegveld.

Bedankt Azië voor deze geweldige reis, de prachtige natuur, de aardige mensen, het mooie weer en nog veel weer. Op naar huis waar we weer mogen dromen van onze volgende reis. Tot snel!