• Menu

Het verleden 2018 en toekomst 2019

Allereerst wil jullie een fantastisch 2019 wensen! Waar jullie wensen en dromen mogen uitkomen en jullie kunnen genieten van al het moois wat het leven te bieden heeft. Januari is altijd een moment om vooruit te kijken, plannen maken voor het komende jaar en doelen te stellen. In 2019 wil graag meer gaan genieten van de natuur, prachtige reizen maken (meerdere korte trips en een langere backpackreis), me meer gaan focussen op mijn innerlijke rust, weer fit worden en genieten van iedereen om me heen. Daarnaast wil ik Anne’s Adventures verder gaan uitbreiden. De website ben ik in januari helemaal aan het updaten qua layout en teksten. In 2019 neem ik jullie mee in de zoektocht naar mijn ware ik. Wellicht ben ik wel in een dertigerscrisis belandt. Ik wil vragen beantwoorden als ‘Waar word ik echt gelukkig van?’, ‘Hoe wil de komende jaren leven?’. Daarbij neem ik je ook mee in mijn fitjourney die afgelopen woensdag is gestart. Ik ga vele verhalen schrijven dit jaar en probeer dicht bij mezelf te blijven, waarmee ik mensen ga proberen te blijven inspireren.

Afgelopen dinsdag heb ik een eerste stap gezet richting 1 van mijn dromen; fotografie. En dan met name foto’s maken van de prachtige natuur en cultuurverschillen die onze wereld kent. De komende weken leer ik middels een cursus fotografie de basisprincipes verder onder de knie te krijgen van mijn camera. Ik zal jullie zeker meenemen in deze vordering en hopelijk kan ik jullie verwennen met prachtige plaatjes.

Mijn tweede doel voor 2019 is het weer fit worden. Zoals ik vandaag postte op Instragram “Change your life today”, ben ik gestart. Deze week ben ik fanatiek begonnen met twee keer crossfit, heerlijk om mezelf weer zo in het zweet te werken, maar ook wel even confronterend. December (en stiekem oktober en november ook) heb ik mezelf een beetje laten gaan, al die lekkere chocolade letters, taartjes, borrels kon ik niet weerstaan en er zit opeens 5 kg aan…. Dus tijd om deze vetjes eraf te trainen.

Mijn reizen van 2018

In 2018 heb ik een aantal mooie reizen en city trips mogen maken, waar binnenkort de verhalen over online komen.

Oostenrijk

Eind januari ben ik afgereisd naar Saalbach-Hinterglemm waar ik heerlijk met mijn ouders en broer verbleef. Ouderwets heb ik met mijn broer veel geskied en tussen de middag en in de avond met zijn vieren gegeten. Veel spelletjes gespeeld en vooral even bijgekomen na het heftige jaar wat net voorbij is.

Rotterdam

Mijn vriend en ik zijn volop Federer fans en hebben eindelijk Federer van dichtbij mogen meemaken tijdens de ABM AMRO Rotterdam in februari. Een bus vol trainende leden hebben ons vergezeld op deze gezellige avond.

Kusadasi Trainingskamp

Eind maart, begin april vertrekken we met een groep enthousiaste tennissers naar Kusadasi in Turkije. We gaan er ondertussen al een paar jaar heen. Dit jaar besluiten we Kusadasi zelf verder te verkennen, Izmir, Ephesus, Millipark en maken we nog vele mooie wandelingen in de omgeving. Veel trainingen geven, maar ook veel lol en lekker eten met zijn allen. Kortom 5 dagen enorm genieten.

De veluwe

We besluiten in begin mei een lang weekend naar Apeldoorn en omgeving te gaan. We slapen op de Veluwe en maken lange fietstochten over de Veluwe en bezoeken Apeldoorn. Om het weekend helemaal compleet te maken, heb ik een ballonvaart geregeld voor ons. Echt geweldig om de wereld zo klein mee te maken en geen wind te voelen. Ook in december hebben we nog een lang weekend op de veluwe met mijn ouders waar we heerlijk de bossen in trekken en een dag naar Deventer gaan.

Schagen/Callantsoog/Alkmaar

Met de vriendengroep gaan we elk jaar een weekendje weg. Dit jaar hebben we een grote boerderij in Schagen gehuurd. In het begin waren we met zijn tienen, ondertussen zijn er ook al 10 kinderen bij. Alle vrienden hebben er twee, wij geen. Tijdens dit weekend heb we lekkere wandelingen op het strand gemaakt bij Callantsoog en Almaar bezocht.

London

Familie woont in Londen en dus gaan we begin juli een lang weekend naar Londen. Uiteraard bezoeken we het bekende Borough Market en eten we bij Stable Market, lopen we over Trafalgar square en zien we de London Bridge.

Maleisië & Singapore

Een prachtige reis door Indonesië staat op de planning. Helaas horen we bij aankomst op het vliegveld dat onze vlucht geannuleerd is, wij verblijven uiteindelijk meer dan 24 uur in Brussel en vliegen vervolgens via Tokyo naar Singapore. Onze los geboekte vluchten naar Indonesië zijn reeds gegaan en door de vele aardbevingen besluiten we naar boven te reizen. We ontdekken het vaste land van Maleisië en het Maleisische deel op Borneo. Een prachtige reis!

Ipswich

Lawrence zijn vader woont in de buurt van Ipswich. We besluiten een midweek bij hun op bezoek te gaan eind oktober. Maken korte wandelen en bezoeken diverse steden als Ipswich en Needham. We bekijken het kasteel van Ipswich en bezoeken een prachtige kathedraal in Needham.

Reisplannen 2019

2019 wordt hopelijk een jaar waar we veel mooie reizen mogen maken. Eind januari vertrekken we voor 5 dagen naar Schotland. We verblijven bij familie dichtbij Edinburg. Wij gaan deze naar verwachting prachtige stad ontdekken en de natuur eromheen. In maart bezoeken we Turkije.Elk jaar organiseren mijn vriend en ik een trainingskamp naar Turkije. Wij hopen Istanboel te verkennen, in tegenstelling tot Kusadasi van de afgelopen jaren. Eind april bezoeken we hopelijk het kleurrijke Marrakesh voor een weekje en eind mei/begin juni bezoeken we Parijs en het tennistournament Roland Garros. Voor de zomervakantie ben ik op zoek naar een mooie backpackbestemming; jullie tips zijn van harte welkom! Ik neig momenteel naar Sri Lanka of Nicaraqua. De rest van 2019 is nog niet gepland, maar een trip naar onze familie in Londen en Boston zit er hopelijk in. Hou maar gewoon mijn Instagram in de gaten. 2019, I changed my life!